20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 2 – ten o treściach

20 Porad SEO Dla Małego Biznesu cz. 2 – ten o treściach
5 (100%) 1 vote

SEO Search Engine Optimisation - Clearsense Blog

Przedstawiamy kolejną część cyklu wpisów pt. „20 porad SEO Dla Małego Biznesu„. Co kilka dni prezentujemy serię 20 podpowiedzi oraz wskazówek z zakresu SEO dla początkujących i średnio zaawansowanych właścicieli stron Internetowych oraz webmasterów, którzy rozpoczynają swoją przygodę z SEO oraz wyszukiwarką Google.

Pod tym linkiem znajdziecie wszystkie wpisy dotyczące Porad SEO

Przed Wami druga porcja 20 porad i wskazówek SEO – a w nim trochę więcej o treści :)

21. Twórz treść dla ludzi, a nie wyszukiwarek.

Tworzenie treści, która podoba się robotom wyszukiwarek jest bez sensu, jeśli nie będzie się ona podobać użytkownikom witryny i nie przekona ich do zrobienia zakupu właśnie od Ciebie. Treść ma również kluczowe znaczenie w SEO.

22. Usuń powtarzającą się treść.

Możesz zostać ukarany przez Google za skopiowaną lub bardzo podobną treść, a zwłaszcza, gdy powtarza się ona na wielu podstronach. Pamiętaj też, że kopiując treści z innych stron nie wykorzystujesz potencjału swojej strony i tracisz na widoczności.

23. Usuń, połącz lub zmodyfikuj strony z niewielką ilością unikalnej treści.

Jeśli posiadasz dużo podstron z niewielką ilością treści, może to skutkować spadkiem wyników w rankingach dla całej domeny. Nikt nie broni Ci rozbudowy strony, bardzo często jest to wręcz zalecane, jednak pamiętaj, aby rozbudowa szła w parze z jakością.

24. Nigdy, ale naprawdę nigdy nie kopiuj treści z innych stron internetowych.

Jeśli algorytmy wyszukiwarki wykryją na Twojej stronie treść skopiowaną skądkolwiek, może to spowodować spadek w rankingu. Pamiętaj nie ma „odmętów Google” i nawet witryny z bardzo odległych pozycji znajdują się przecież w Google, a skoro tak to ich treści istnieją w indeksie i były tam pierwsze.

25. Zgłoś swoje prawa autorskie do publikowanej treści.

Linkowanie do Twojego konta Google+ podnosi jakość publikowanej przez Ciebie treści.

26. Upewnij się, że treść na Twojej witrynie jest wystarczająco dobra, aby być na pierwszej stronie wśród wyników wyszukiwania.

Jeśli zawartość Twojej strony nie jest tak dobra jak ta, która do tej pory wyświetlała się na pierwszej stronie SERP, to Twoja strona również nie będzie się tam pojawiać.

27. Spraw, by treść na witrynie angażowała użytkowników.

Pamiętaj, że najbardziej angażujące jest to, co sprawia, że ludzie pozostają dłużej na Twojej stronie. Dłuższy czas wyświetlania Twojej witryny daje znak wyszukiwarkom, że witryna jest atrakcyjna, co skutkuje (nie bezpośrednio) lepszymi wynikami w SERP.

28. Twórz dobre filmy.

Filmy zwiększają ilość czasu, który użytkownicy spędzają na Twojej witrynie. Daje to również możliwość do pozyskiwania linków ze stron przez udostępnianie filmów video. Warto zapoznać się z tymi technikami optymalizacji SEO filmów video na YouTube.

29. Twórz wykresy, statystyki, infografiki.

Ludzie są bardziej skłonni do dzielenia się tego typu treścią niż do zwykłych tekstowych wpisów. Wszelkiego rodzaju grafiki ułatwiają przyswajanie wiedzy oraz informacji na przedstawiony temat i często dużo lepiej ją przekazują.

30. Większa ilość treści na stronie równa się lepszym wynikom w wyszukiwarkach, a także większej ilości odwiedzających i większym zyskom.

Jest to zdecydowanie najprostsza metoda osiągania widoczności na mniej konkurencyjne frazy. Pamiętaj tylko, aby treść była unikatowa.

31. Dodaj bloga do swojej strony.

To najprostsza droga do dodawania unikatowej treści do Twojej witryny. Blogi umożliwiają wybicie się na frazy, które są lepiej ukierunkowane oraz bardziej precyzyjne.

32. Twórz treść w odniesieniu do innych witryn internetowych i blogów.

Inni ludzie będą chętniej linkować do Twojej strony, jeśli Twoja treść koresponduje z ich treścią.

33. Staraj się zachować równowagę w tworzeniu treści i zaplecza marketingowego.

Jeśli będziesz tworzyć treść bez otoczki marketingowej, to choćby ludzie zabiegali o udostępnianie Twojej treści, to nie będą mogli tego zrobić.

34. Dla każdej strony napisz unikalny opis i tytuł.

Mając do dyspozycji 55 znaków musisz stworzyć dobry tekst zarówno dla ludzi, jak i dla wyszukiwarek. Pamiętaj aby znalazły się tam słowa kluczowe oraz ich treść odzwierciedlała to co znajduję się na danej podstronie.

35. Do każdej strony napisz unikatowe, opisowe meta description.

Musisz opisać tematykę strony w ten sposób, żeby zachęcić innych do kliknięcia właśnie w Twój link, a nie konkurencji. Do dyspozycji masz ok 160 znaków.

36. Przeprowadź rozpoznanie i przeanalizuj słowa kluczowe przed optymalizacją.

Jeśli wybierzesz nieodpowiednie słowa kluczowe, bez względu na inne działania na stronie i wokół niej, Twoja witryna odnotuje spadek odwiedzin.

37. Korzystaj z Google Keyword Tool.

To narzędzie, które może zaproponować Ci listę dobrych słów kluczowych, dostosowanych do Twojej branży oraz zapytań użytkowników.

38. Korzystaj z pomysłów innych osób.

Klienci, dostawcy, partnerzy, znajomi, czy rodzina, postrzegają Twój biznes w różny sposób. Może to być klucz do wielu słów kluczowych.

39. Stawiaj na odpowiednie słowa kluczowe.

Im lepsze słowa kluczowe znajdują się na Twojej stronie, tym łatwiej je indeksować i zachęcać ludzi, którzy odwiedzają witrynę do kupowania Twoich produktów i skorzystania z usług.

40. Koncentruj się na słowach kluczowych nastawionych na zysk.

Zwłaszcza, jeśli jesteś zainteresowany użytkownikami nastawionymi na wydawanie pieniędzy, a nie po prostu osobami poszukującymi informacji. Osoby, które są zdecydowane kupić produkt już wcześniej przeszły przez strony z informacjami oraz opiniami. Ty musisz ich ściągnąć w momencie kupowania, czyli kiedy szukają konkretnego produktu, który ich zainteresował.

Autor: Kamil Kanigowski

Pasjonat optymalizacji stron internetowych od 2010 roku. Obecnie zajmujący stanowisko specjalisty SEO w jednej z największych agencji interaktywnych w Warszawie. Aktywnie optymalizuje duże oraz mniejsze serwisy internetowe wykorzystując całą wiedzę oraz zdobyte doświadczenie. Entuzjasta Wordpressa oraz afiliacji.

Podziel się

Skomentuj

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Trackbacks/Pingbacks